Viešbučio šefas atskleidė tiesą: ką iš tikrųjų daro su maistu, likusiu iš savitarnos bufetų Egipte

Atostogos užsienyje dažnai kelia daugybę klausimų – vienas iš jų: kas nutinka su daugybe maisto, likusio viešbučių „viskas įskaičiuota” restoranuose? Donatas, neseniai grįžęs iš atostogų Egipte, pasidalijo unikaliu įžvalga, kurią atskleidė viešbučio šefas.

Mitai ir tikrovė: kas iš tiesų nutinka su bufeto likučiais?

Internete galima rasti daugybę baugių istorijų apie tai, kad viešbučiai tariamai grąžina nesuvalgytą maistą atgal į bufetą, tačiau Egipto viešbučio šefas kategoriškai paneigė šiuos gandus. Iš tiesų maisto tvarkymo sistema aukštesnio lygio viešbučiuose yra daug labiau organizuota ir etiškai tvariai subalansuota, nei dauguma turistų įsivaizduoja.

„Aukštesnės kategorijos viešbučiuose veikia griežta maisto saugos kontrolė, kuri neleistų pakartotinai naudoti bufete jau buvusį maistą,” – paaiškino šefas, turintis daugiau nei 15 metų patirtį tarptautiniuose viešbučių tinkluose.

Kaip viešbučiai planuoja maisto kiekius?

Pasirodo, kad „perteklinis” maisto kiekis bufete nėra toks perteklinis, kaip gali atrodyti turistams. Egipto (kaip ir Turkijos) kurortiniuose viešbučiuose veikia sudėtinga planavimo sistema, padedanti apskaičiuoti tikslų reikalingą maisto kiekį.

„Viešbučių pirkimų, rezervacijų ir finansų skyriai kasdien koordinuoja savo veiksmus,” – atskleidžia šefas. „Iš anksto žinome, kiek svečių bus viešbutyje rytoj, kitą savaitę ar net kitą mėnesį, o tai leidžia tiksliai planuoti maisto kiekius.”

Nors šimtaprocentinio tikslumo pasiekti neįmanoma, maisto kiekis apskaičiuojamas taip preciziškai, kad dienos pabaigoje paprastai lieka tik nedidelis perteklius. Šis modernios logistikos pasiekimas leidžia viešbučiams ne tik sumažinti išlaidas, bet ir prisidėti prie tvaraus vartojimo.

Hierarchinė maisto likučių sistema

Viešbučio šefas atskleidė, kad maisto pertekliaus tvarkymas vyksta pagal aiškią hierarchinę sistemą:

1. Vidurinio rango personalas

„Likus maždaug pusvalandžiui iki restorano uždarymo, viešbučio darbuotojai – animatoriai, vadybininkai, biuro darbuotojai – gali ateiti į restoraną,” – paaiškino šefas. „Jiems leidžiama valgyti bufete likusį maistą.”

Įdomu tai, kad pigesnės kategorijos viešbučiuose po pagrindinių valgymų paprastai lieka labai nedaug maisto – personalas jį greitai suvartoja.

2. Aptarnaujantis personalas

Jei po pirmojo etapo dar lieka maisto, jis keliauja į specialias darbuotojų valgyklas, kur valgyti gali valytojai, sodininkai, registratūros darbuotojai ir kitas aptarnaujantis personalas. Šis metodas užtikrina, kad maistas nebūtų švaistomas, o pasiektų tuos, kurie dirba užkulisiuose, užtikrindami sklandžias turistų atostogas.

„Tai ne tik ekonomiškas sprendimas viešbučiui, bet ir socialiai atsakingas požiūris į maisto valdymą,” – pabrėžė šefas.

Kokie maisto produktai gali būti perdirbami?

Ne visi maisto produktai tinkami pakartotiniam naudojimui. Šefas pateikė aiškią klasifikaciją:

Netinkami pakartotiniam naudojimui:

  • Greitai gendantys salotai su padažais
  • Keptos bulvytės
  • Omletai ir kiti kiaušinių patiekalai

Tinkami pakartotiniam naudojimui:

  • Švieži daržovių pjaustymo produktai (agurkai, pomidorai, kopūstai)
  • Mėsa ir dešros
  • Virti kiaušiniai
  • Makaronai

„Pakartotinis tinkamų produktų naudojimas – tai ne tik išlaidų taupymas, bet ir kūrybiškumo išraiška,” – paaiškino šefas. „Rytiniai blynai vakare gali virsti desertu su šokoladu ar vaisiais, likusi mėsa gali būti panaudota picose, troškiniuose ar sumuštiniuose.”

Svarbu pažymėti, kad toks maisto perdirbimas vykdomas laikantis visų saugos standartų ir higienos taisyklių. Maisto produktai laikomi tinkamoje temperatūroje ir naudojami per nustatytą laiką.

Svečių lėkštėse likęs maistas – jokių kompromisų

Vienas dalykas, dėl kurio viešbučiai yra nepalenkiami – tai maistas, likęs svečių lėkštėse.

„Bet koks maistas, paliktas svečio lėkštėje – net jei jis atrodo visiškai nepaliestas – visada išmetamas,” – kategoriškai pareiškė šefas. „Tai nesvarstytina sveikatos ir saugos sumetimais.”

Atidūs turistai gali pastebėti, kaip padavėjai iš lėkščių likučius išmeta tiesiai į specialius šiukšlių maišus, esančius tam skirtuose vežimėliuose.

Kodėl šis maistas neatiduodamas labdarai ar gyvūnams?

Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti kaip švaistymas, šefas paaiškino, kad viešbučiuose paprastai nėra infrastruktūros, leidžiančios saugiai perduoti lėkštėse likusį maistą labdaros organizacijoms ar gyvūnams:

„Maisto saugos reikalavimai, logistikos iššūkiai ir teisinė atsakomybė – visa tai daro tokias programas sudėtingomis. Be to, dauguma svečių nenorėtų žinoti, kad jų nesuvalgytas maistas kažkur keliauja.”

Specialistų patarimai atsakingiems turistams

Pokalbio pabaigoje šefas pasidalino keliomis rekomendacijomis turistams, norintiems prisidėti prie atsakingo maisto vartojimo viešbučiuose:

  1. Imkite mažesnes porcijas ir eikite passiimti papildomai, jei reikia – geriau grįžti prie bufeto kelis kartus nei palikti pilną lėkštę nesuvalgyto maisto
  2. Išbandykite po truputį skirtingų patiekalų – taip atrasite, kas jums patinka, ir kitą kartą galėsite pasirinkti tikslingiau
  3. Valgykite pagal vietos papročius – pietų šalyse vėlyvus pusryčius ir vėlyvą vakarienę
  4. Informuokite viešbutį iš anksto, jei planuojate praleisti valgymą – taip padėsite tiksliau planuoti maisto kiekius

Išvada: sistema veikia geriau, nei galvojame

Donato patirtis atskleidė, kad viešbučių maisto tvarkymo sistema yra daug efektyvesnė ir etiškesnė, nei dauguma turistų įsivaizduoja. Modernūs planavimo metodai, hierarchinė maisto paskirstymo sistema ir griežtos higienos taisyklės užtikrina, kad maisto švaistymas būtų minimalus, o viešbučio svečiai gautų kokybišką ir saugų maistą.

Kitą kartą, kai mėgausitės gausiu „viskas įskaičiuota” bufetu, galite būti ramūs – sistema, veikianti už kulisų, yra kruopščiai apgalvota ir organizuota.


Pastaba: straipsnis parengtas remiantis vieno šefo pasakojimu ir gali neatspindėti visų viešbučių praktikos. Skirtinguose viešbučiuose ir šalyse taikomos skirtingos procedūros.

Pasidalinkite

Susiję straipsniai