Turistai dažniausiai daro šešias brangiai kainuojančias klaidas oro uoste: atvyksta per vėlai, nekreipia dėmesio į bagažo apribojimus, praleidžia registraciją internetu, nepasiruošia saugumo patikrai, paskutinę minutę keičia valiutą ir nepastebi prieinamų transporto galimybių. Vėluojantiems atvykti gali tekti sumokėti daugiau nei 180 EUR už bagažo perregistravimą, o už per didelio svorio bagažą – nuo 45 iki 180 EUR už vienetą. Oro uoste esančiuose valiutos kioskuose taikomi pernelyg dideli mokesčiai ir nepalankūs kursai. Tinkamas pasiruošimas padeda keliautojams išvengti šių finansinių spąstų ir pradėti atostogas be streso.
Per vėlyvas atvykimas: paslėpta skubėjimo oro uoste kaina

Kodėl tiek daug keliautojų neįvertina laiko, kurio reikia atvykti į oro uostą? Dažnai turistai nepastebi oro uostų realijų, nes nori kuo ilgiau praleisti atostogas.
Tarptautiniams skrydžiams reikia registruotis likus ne mažiau kaip 2,7 km iki išvykimo, o vietiniams skrydžiams – ne mažiau kaip 1,4 km.
Pavėlavus atvykti prasideda domino efektas: Vėlavimas į skrydį lemia: skubotą registraciją, praleistą priešskrydinę tvarką ir padidėjusį streso lygį. Didžiausio keliautojų srauto metu saugumo eilės gali tęstis daugiau nei 0,9 km, todėl vėluojantiems keliautojams gresia pavojus visiškai praleisti skrydžius.
Finansinis poveikis gali būti didelis – rezervavimo mokestis dažnai viršija 180 eurų, o kai kurios oro linijų bendrovės neatvykimą į skrydį prilygina visiškam bilieto praradimui.
Be pinigų, psichologinė našta, patiriama bėgant per terminalus, sumažina kelionės įspūdžius dar jai neprasidėjus.
Bagažo svorio ir dydžio apribojimų nepaisymas

Keliautojai, pakuodami daiktus į kelionę, dažnai nepaiso oro linijų taikomų bagažo apribojimų, todėl prie registracijos langų gali patirti brangiai kainuojančių netikėtumų.
Už per didelio svorio bagažą gali tekti sumokėti nuo 45 iki 180 eurų už vienetą, o tai iš karto padidina kelionės išlaidas. Rankinių bagažų dydžio apribojimai taip pat svarbūs, tačiau į juos dažnai neatsižvelgiama.
Aviakompanijos griežtai laikosi šių taisyklių, todėl keliautojams tenka priimti sunkius sprendimus: mokėti pernelyg didelius mokesčius, išmesti daiktus arba pertvarkyti bagažą, kol kiti keleiviai laukia.
Tarptautiniuose skrydžiuose dažnai taikomi griežtesni svorio apribojimai nei vietiniuose skrydžiuose, todėl turistai to nežino.
Sumanus keliautojas prieš išvykdamas iš namų pasveria bagažą nešiojamosiomis svarstyklėmis, internete išsiaiškina konkrečių oro linijų taikomus apribojimus ir strategiškai susipakuoja daiktus.
Tie, kurie keliaudami siekia kuo daugiau laisvės, turėtų įvaldyti lengvo pakavimo meną, o ne kovoti su savavališkais apribojimais prie vartų.
Registracijos internetu ir mobiliųjų įlaipinimo kortelių atsisakymas

Šiuolaikiniai keliautojai, kurie praleidžia registracijos internetu galimybes, praranda nemažai privalumų ir be reikalo apsunkina savo patirtį oro uoste. Dėl tokio aplaidumo dažnai pailgėja eilės prie registracijos langelių, ypač kelionių piko metu, kai eilės gali smarkiai pailgėti.
Oro linijų bendrovės paprastai registruojasi internetu likus 24-48 valandoms iki išvykimo, todėl keleiviai gali užsitikrinti pageidaujamas vietas, patikrinti skrydžio informaciją ir iš karto gauti pranešimus apie tvarkaraščio pakeitimus.
Dėl mobiliųjų įlaipinimo kortelių nebereikia švaistyti popieriaus ir sumažėja rizika, kad bus pamesti fiziniai dokumentai. Galimybė visiškai apeiti registracijos kasas ir, turint tik skaitmeninį įlaipinimo taloną, patekti tiesiai į saugumo postą reiškia, kad sutaupoma daug laiko.
Tarptautiniams keliautojams, iš anksto internetu užpildžius reikiamus dokumentus, supaprastėja imigracijos procesai. Daugelis vežėjų dabar skatina tokį elgesį ir suteikia pirmenybę įlaipinti į lėktuvą arba net sumažina mokesčius tiems, kurie naudojasi skaitmeninės registracijos galimybėmis.
Nepasirengę saugumo patikros procedūroms
Daugybė keliautojų susiduria su nereikalingu vėlavimu ir nusivylimu, nes į saugumo patikros punktus atvyksta nepasirengę standartinėms patikros procedūroms.
Daugelis turistų neišsiaiškina pagrindinių reikalavimų, nes nežino, kad skysčiai turi būti ne didesni kaip 100 mililitrų ir sudėti į permatomus maišelius arba kad elektronikos prietaisus dažnai reikia tikrinti atskirai.
Dėvint sudėtingą avalynę su raišteliais ar sagtimis susidaro kliūčių, nes keleiviai stengiasi juos greitai nusiauti.
Taip pat ir tie, kurie svarbiausius dokumentus slepia po rankinio bagažo daiktų sluoksniais, sukelia trukdžius, kurių galima išvengti.
Kišenėse pamiršti metaliniai daiktai – monetos, raktai ar juvelyriniai dirbiniai – sužadina pavojaus signalą, dėl kurio reikia atlikti papildomą patikrą.
Patyrę keliautojai išlaiko judėjimo laisvę avėdami avalynę, iš anksto ištuštindami kišenes ir suskirstydami krepšius, kad patikra būtų efektyvi.
Šis paprastas pasiruošimas padeda išvengti streso ir išsaugoti brangų atostogų laiką, kuris kitu atveju būtų iššvaistytas saugumo eilėse.
Paskutinės minutės valiutos keitimas oro uosto kioskuose
Po saugumo patikros punktų nepasiruošusių turistų laukia dar viena brangiai kainuojanti klaida oro uosto valiutos keitimo kioskuose. Šios patogiai įsikūrusios tarnybos naudojasi keliautojų paskutinės minutės neviltimi, ima pernelyg didelius mokesčius ir siūlo nepalankius valiutos keitimo kursus, gerokai mažesnius už rinkos vertę.
Apsukrūs keliautojai vengia šių finansinių spąstų ir valiutą keičiasi prieš kelionę bankuose arba kredito unijose, kurios paprastai siūlo konkurencingus kursus be didelių patogumo mokesčių.
Daugelis patyrusių keliautojų naudojasi kelių valiutų kelionių kortelėmis arba kredito kortelėmis, kurioms netaikomi užsienio sandorių mokesčiai, todėl fizinio valiutos keitimo iš viso nereikia.
Kai prireikia vietinių grynųjų pinigų, kelionės tikslo vietoje esantys bankomatai dažnai siūlo geresnius kursus nei oro uosto kioskai.
Nepastebimos įperkamos oro uosto transporto galimybės
Daugelis pavargusių keliautojų, nekantriai laukiančių kelionės tikslo, skubiai renkasi pirmą pasitaikiusią transporto priemonę prie išėjimo iš oro uosto – paprastai brangius taksi automobilius arba aukščiausios klasės pavėžėjimo paslaugas. Šis impulsyvus sprendimas dažnai kainuoja gerokai brangiau nei reikia.
Dauguma tarptautinių oro uostų siūlo daugybę ekonomiškų alternatyvų, kurių turistai dažnai nepastebi. Viešieji autobusai, metro ir specialūs oro uostų maršrutiniai autobusai paprastai kainuoja mažiau nei taksi.
Europos ir Azijos miestuose paplitę oro uostų greitieji traukiniai už priimtiną kainą užtikrina greitą susisiekimą su miesto centru.
Prieš nusileisdami keliautojai gali išsiaiškinti transporto galimybes, kad išvengtų per brangių paslaugų. Nemokamas oro uosto belaidis internetas suteikia galimybę greitai palyginti važiavimo dalijantis automobiliu kainas su viešojo transporto galimybėmis.
Kai kurie viešbučiai netgi siūlo nemokamas pervežimo paslaugas, kurias svečiai klaidingai moka atkartoti taksi.
Protingai pasirinkę transportą, išsaugokite kelionių biudžetą tikrai svarbiems įspūdžiams.