Kelionė iš Egipto į Izraelį arba kaip gauti vizą ir praeiti muitinės patikrą?

Kelionė iš Hurgados ( Egiptas) į Izraelį

Galima siūlyti ar rekomenduoti tam tikras ekskursijas, visų pirma, reikia pačiam į jas nuvykti.

Egipte esu ne pirmą kartą ir į daugelį ekskursijų tiek iš Hurghados, tiek iš Šarmo esu vykusi anksčiau. Tačiau Izraelis iki šio nebuvo aplankytas. Norėčiau pasidalinti įspūdžiais ir viliuosi, kad ši informacija bus Jums naudinga.

Šarmo ekskursija į Izraelį organizuojama tik iš pirmadienio į antradienį, ir iš ketvirtadienio į penktadienį. Iš viešbučių Šarme jus pradės surinkinėti nuo ~19-20 val. Vienu ir tuo pat metu vyksta keli autobusai, mūsų kelionėje vyko 5.

Jei būtų galimybė pasirinkti, reiktų prašyti būti pasodintiems į pirmesnius autobusus, ar bent stengtis būti grupės priekyje, nes patikrą praeisite greičiau, o ir tikimybė, kad pateksite į Izraelį didesnė, nei stovint eilės pabaigoje. Mums nepasisekė, nes dėl 3 neblaivių turistų, kurie derėjosi su gidu ir galiausiai po 40 min atsisakė važiuoti, mūsų autobusas vietoj planuoto važiuoti priekyje atsidūrė eilės pabaigoje.

Dėl ukrainiečių ypač sudėtingos PATIKROS ( Izraelio pasienio postas, kai kuriems ukrainiečiams yra vartai į nelegalų pasilikimą ir darbą šalyje). Anksčiau pasienis patikrindavo apie 2000 asmenų, kai tuo tarpu dabar vos ~200 – 300. Ir visai nesvarbu, kad žmonių skaičius ženkliai sumažėjęs, bet žydų pasienietis bet kada gali sugalvoti, kad tarpinėje patikroje jis dabar nedirbs 40 min. o tik vaikščios ir stebės tarytum nusikaltėlius turistus, ieškodamas ar nėra panikuojančių žmonių.

Patikrų daug: kelios pasų ir bagažų kontrolės. Specialūs klausimai, kaip pvz.man teko išvardinti pavardes, gimimo dieną, paaiškinti kokiu tikslu vykstama. Ir galiausiai priėjus paskutinę pasų patikrą, priėjo pasienietė moteris ir įdėmiai žiūrėdama į akis paklausė „koks tikslas vykti į Izraelį vienai dienai, ar užteks laiko pažinti šalį?” galiausiai paaiškinus, kad vykstu į ekskursiją, nes noriu pati pamatyti ir jei patiks ateityje nuvažiuoti ilgesniam laikui buvo duotas leidimas eiti prie galutinės pasų patikros. Jei šiame poste Jums pasas bus atiduotas, leidimą turite atvykti į šalį, be jokios abejonės be teisės dirbti. Jei jūsų pasas bus paimtas ir paaiškinta, kad reikės palaukti, deja, bet jūs patekote į nuskriaustųjų sąrašą.

Beje į nuskriaustųjų sąrašą galite patekti ir gavę leidimą, bet tiesiog patikrą praėję vieni iš paskutinių žmonių. Realiai patikrą reiktų pereiti iki 5 val ryto (mums pasas buvo atiduotas 5:35) nes ekskursijos planuojamos būtent nuo šios valandos. Nesvarbu kad aš ir su manimi keliavusios 2 mergaitės gavome pasus, patekome į nuskriaustųjų sąrašą, papildomai dar buvo grupelė ukrainiečių, italas grupė bendrai sudarė 13 asmenų, įskaitant ir mus 3 lietuves, likome už brūkšnio. Buvo paaiškinama, kad deja mums nepasisekė, o kadangi nėra 20 asmenų, priimančioji žydų kompanija sakė, kad autobuso negali suorganizuoti.

Kadangi esu pati kelionių agentūros atstovė, buvau pasipiktinusi tokiu žydų darbu. Surinkus visus nuskriaustuosius, pasiūliau rašyti bendrą pretenziją ir kelti kolektyvinį ieškinį. Priimančios įmonės atstovui Alexui, beje pabijojusiam pasakyti pavardę, paaiškinau, kad niekur nejudinsiu kojos į jokį Šarmą, nes leidimus turim, o kad praėjom patikrą paskutiniai, tikrai ne mūsų bėdos. Nežinau iš kur buvo jėgų ir drąsos, o gal noras padėti ne tik sau, bet ir kitiems žmonėms išvysti Izraelio žemę, nepalikti jų likimo valioje, nes kaip supratau su ukrainiečiais elgiamasi kaip tik norima, jie ten neturi jokių teisių.

Po tikrai pakelto tono, pasienio viršininko pagalbos ir grasinimų, kad kreipsiuosi į Izraelio turizmo ministeriją, kad bus kolektyvinis ieškinys ir nuostoliai tikrai bus didesni nei papildomo autobuso atsiuntimas, po gerų 30 min buvo pasakyta, kad mums bus atsiųstas autobusas ir mes važiuosime. Ukrainiečiai dėkojo, italas spaudė ranką:) na žodžiu pasijaučiau kaip Žvaigždė, padėjusi galiausiai kartu su manimi 15 asmenų išvažiuoti į Šventąją Žemę🙂

Apie 7 val išėjome iš terminalo ir prasidėjo mūsų kelionė. Planuotas apie 2 val laikas prie Negyvosios jūros sutrumpėjo iki valandos, bet niekas neprieštaravo, juolab kad maudytis šioje jūroje pirmą kartą įlipus galima tik 15 min. Didelė nuostaba buvo Negyvosios jūros spalva, visada galvojau, kad ji yra tarytum dumblas, juodos, pilkos spalvos, mano nuostabai jis peršviečiamos gelsvos spalvos ir baisiai riebus vanduo. Dėl didelės druskos koncentracijos verčia iš kojų, todėl gulėti rekomenduojama ant nugaros. Nuprausti riebų kūną rekomenduojama su muilu ir stipria vandens srove, laikas persirengimui, pusryčiams ir maudynėms jūroje viskam puikiai užteko 1 val. laiko.

Vėliau prisijungė puikiai rusiškai kalbantis gidas eruditas, pojūčiai keitėsi į gerąją pusę. Maudynės Jordano upėje, kas ypač tikintys pirko marškinius ir lipo į „Gango” upės spalvos beje ir šaltą vandenį:) Vėliau Betliejus, pietūs – švediškas stalas (maistas skanus tik daugelis patiekalų šalti, gėrimai už papildomą mokestį, bet kainos nepasirodė itin aukštos, 1,5 ltr mineralinio butelis 3$ už jį mokėjau banko kortele, todėl grynųjų neprireikė).

Galimai dėl to, kad kiek vėlavome su programa, ar žmonės nebuvo linkę prekinis, sustojome tik keliose prekybos vietose, žmonės pirko žvakių, skaras ar ikonas. Mes ir keli kiti lietuviai buvome santūrus, nebūtina juk atėjus į bet kurią parduotuvę pirkti prekių, net jei jų ir nereikia. Pinigai liko saugūs:)

Vėliau sekė Jeruzalė su įspūdingo Švento kapo bažnyčia ir galiausiai raudų siena. Beje didelė nuostaba, kad visose lankytinose vietose: bažnyčiose, cerkvės viduje buvo leidžiama fotografuoti. Todėl ne tik išlikusios sienų freskos ar įspūdingi ikonostasai liko įamžinti. Diena ėjo į pabaigą, nuo penktadienio 17 val skelbiama šabato pradžia, fotografuoti tikinčiuosius draudžiama. Vienai mūsų grupės keliautojai iš Vengrijos buvo padarytas įspėjimas „tu negali naudotis telefonu iki ryt vakaro”.

Girdėjome, kad gali net atimti filmavimo kameras, fotoaparatus ar telefonus, čia buvo duotas tik įspėjimas. Keistas jausmas, bet vengrė pakluso ir mums papasakojo apie šį įvykį.

Kas link kalbos, nors ir agentūros parduodančios ekskursiją į Izraelį gali sakyti, kad bus vedama tiek rusų, tiek anglų kalbomis tai bus netiesa. Ekskursija vyksta rusų kalba ir tik mažai gidas gali išversti į anglų kalbą. Taigi jei silpnai žinote rusiškai ar visai nekalbate, prieš vykdami į šią ekskursiją įsitikinkite ar nėra viso autobuso angliškai kalbančių žmonių, nes priešingu atveju galės padėti tokie žmonės kaip buvau aš ir retkarčiais išversti įdomius faktus ar pasakyti svarbią informaciją anglų kalba tiek vengrams, tiek italui.

Nors kiek ir pavėluotai, bet visi užplanuoti objektų lankymai buvo pažiūrėti. Dar kelios valandos iki pasienio ir apie vidurnaktį buvome Tabos pasienio poste, atgal ženkliai greitesnė patikra pasieniuose ir spaudas leidžiantis likti Egipte, Akabos įlankoje su Sinajaus viza, ji yra nemokama. Valio vėl grįžtame į Egiptą.

Jeigu kas paklaustų ar norėčiau dar kartą vykti į Izraelio ekskursiją iš Šarmo ir galėčiau paprasčiau pereiti Izraelio pasienį, pamiršti varginančią patikrą, į ekskursiją tikrai rekomenduočiau vykti, nes vieną kartą tikrai verta pamatyti bei išgirsti tiek savo akimis, tiek ausimis.

Viliuosi šis ilgas aprašas apie ekskursiją į Izraelį Jums buvo naudingas, o jei norėsite daugiau ir smulkesnės informacijos ar ir norėsite šią ekskursiją užsakyti iš mūsų partnerių Egipte, rašykite asmeninę žinutę mielai padėsiu.